W dzisiejszych realiach efektywny marketing online po prostu musi dywersyfikować kanały dostępu do klienta. Bez tego, w przeważającej większości wypadków promocja biznesu w sieci po prostu przegrywa z nowocześniej działającą konkurencją. Jedną z bez wątpienia najciekawszych strategii e-marketingu są obecnie social media. Na prowadzenie fanpage na Facebooku decyduje się coraz więcej firm.
Warto jednak wiedzieć, że nie w każdym wypadku obecność w mediach społecznościowych będzie konieczna(nie jest to jedyna z nowoczesnych form marketingu). Z całą pewnością dobrze będzie się także zapoznać z kosztami promocji naszej firmy poprzez social media.
Kiedy warto zainwestować w fanpage na Facebooku?
Co do zasady, intensywna oraz mądrze sprofilowana obecność w mediach społecznościowych jest kluczowa przede wszystkim w przypadku tych firm, których działalność wymaga bardziej spersonalizowanych relacji z klientami. Świetnym przykładem mogą być tutaj restauracje czy hotele. W tych wypadkach klient często bowiem podejmuje decyzje na podstawie swoich doświadczeń, np. dotyczących tego, w jaki sposób traktuje go firma.
W innych z kolei wypadkach obecność na FB będzie raczej opcjonalna, niż obligatoryjna. Agencje marketingowe co prawda zapewniają nas, że social media to prawdziwy gejzer korzyści. Faktycznie, dobrze prowadzony fanpage może generować większy ruch na witrynie naszej firmy, a także, w ograniczonym jednak stopniu, wpływać na pozycję strony w wynikach wyszukiwarek. Tym niemniej, w sytuacji ograniczonego budżetu na promocję często znacznie efektywniejszą strategią okaże się jednak np. content marketing we właściwym sensie tego terminu. Ciekawy blog firmowy lub kanał na YT niektórym firmom mogą przynieść znacznie korzystniejsze rezultaty, niż organizowanie konkursów w mediach społecznościowych oraz inne formy marketingu personalizowanego.
Ile kosztuje profesjonalny fanpage?
Kolejnym problemem z inwestycją w reklamę firmy poprzez social media są koszty. Czysto teoretycznie powinno być tak, że prowadzenie strony na Facebooku będzie tańsze, niż przykładowo ciekawy blog firmowy. W rzeczywistości często jednak wygląda to odwrotnie. Marketing treści z powodzeniem możemy realizować po prostu poprzez nawiązanie współpracy z dobrym copywriterem. Fanpage na FB to już natomiast najczęściej kwestia zaangażowania agencji interaktywnej.
Ile to kosztuje? W większych miastach każda godzina pracy jednego specjalisty zatrudnianego przez agencję to koszt ok. 100 złotych. Nad stroną najczęściej będzie pracować zaś kilku specjalistów, w tym:
- 1. Community manager
- 2. Analityk
- 3. Content desinger
- 4. Social media manager
Ostatecznie nierzadko okazuje się więc, że miesięczny koszt prowadzenie strony typu fanpage to 5 do 10 tysięcy złotych. Czy można zrobić to taniej? Jak najbardziej. W takim wypadku nie należy jednak nastawiać się na zbyt obiecujące rezultaty. Reklama w social media wbrew pozorom jest dziedziną o wiele bardziej złożoną, niż może się to wydawać.